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  • 6월 12일 News Brief 애플의 비밀 무기? Iphone의 결제 솔루션? 기대된다.
    카테고리 없음 2012. 6. 12. 09:05

     

    엠틱이나 NFC나 요즘 휴대폰 회삳르이 결제 시장으로 마구 이동하고 있다.

    그에 비해 기존 카드사 및 결제 회사들은 그저 기존 자신의 영역을 지키는 수준이다.

     

    원래 기존 결제 시장의 주요 강자들은 자신의 영역을 확장 하지 못해 왔다.

    새로운 경쟁자가 나올줄 몰랐을까? 알았지만 움직이지 않았다. 못했다가 아니고 말이다.

     

    대부분의 카드사들은 80년대 후반 국내 카드사가 만들어졌던 시점의 사람들로

    인력구성이 되어 있다.

    이들은 빌딩을 타면서, 가게를 돌아다니면서 회원을 모집하고 가맹점을 유치한

    국내 카드업계의 선구자이들이다.

     

    그렇기 때문에 이들은 회사에서도 대접을 받고 (본인들은 아니라고 하지만)

    본인 스스로도 대단하다고 생각한다. 잘못된 것이 아니다.

     

    다만 시간이 흘러감에 따라 그들이 만들었던 인프라가 , 그들이 유치했던

    고객들이 그들이 알고 있던 최선의 인프라도 아니고 고객의 니즈도 행동도

    다 변했다. 그리고 이러한 것을 쫓아가기에는 너무 많은 수고와 위험이 따른다.

    그러다 보니.. 새롭게 생겨나는 기기들을 통한 새로운 방법들에 대한

    반응이 적절하지 못한 것이다.

     

    알고는 있지만 몸이가 지못하는 4Q 마지막 농구 선수의 모습인것이다.  

     

    기존 카드사들이 모바일 결제를 도입하는 을 하는 것은 기존 사업의 연장

    즉 40만원 벌던걸 50만원 버는 수준의 일이지만..

    새롭게 도전하는 회사들은 0원에서 10만원을 버는 수준의 일이다.

    절대적인 양으로 보면 40에서 50버는 것이 훨씬 쉽고 시장의 강자라고 볼수 있지만

     

    0에서 10만원을 버는 사람은 유에서 무를, 과거 쓰던 습관이 아닌 고객의 새로운 니즈로

    인해서  발생하는 것이다. 누가 더 경쟁력이 있으며 누가 더 high potential을 갖고 있을까?

     

    더구나 기존 편안한 인프라에서 만들어 내는 수익을 창조하는 사람과 의지와

    Nothing to lose로 일하는 사람의 차이는 정말 클 수 밖에 없다.

    기존 카드사들이 지금처럼 미온적인 방법, 남들 다하는 모바일 결제를 고집한다면

     

    종국에는 새롭게 등장하는 New solotion에 크게 당할 날이 올것이다.

    카카오톡을 보라...

     

    Apple’s Stash of Credit Card Numbers Is Its Secret Weapon

    screenshot That little iPhone in your pocket is perfectly positioned to become a clone of the credit cards in your wallet or purse. And Apple can thank the music purchases on the iPod if and when it pulls this off.

    On Monday at the Apple Worldwide Developers Conference, Timothy Cook, Apple’s chief executive, shared a number of impressive statistics about the Apple iTunes Store. There are 650,000 applications, 225,000 of which are specifically made for the iPad. To date, 15 billion apps have been downloaded from Apple, too.

    Though the truly startling number Mr. Cook shared — and note that he spelled it out to the developers — is that Apple now has 400 million active accounts in iTunes with credit cards. That means that all of Apple’s iOS devices are linked to those credit cards, too.

    Think about that for a moment. While companies like Google have been trying to shift consumers to use mobile phones to pay for products, rather than cash or cards, one of the biggest hurdles stopping consumers has been the laborious task of linking a smartphone to a plastic credit card. People who have tried to use services like Google Wallet initially have to type in long lists of numbers, addresses and more. A barrier, to say the least.

    Yet if Apple decides to get into the payments business — and it is very likely the company will, based on patents it has filed in the past — it will have a much easier time converting customers.

    In fact, Apple already has.

    Once someone logs into an iPhone and downloads or syncs music or apps, the iTunes account is automatically linked to the phone, as is the credit card and payment information. All the company needs to do is resolve how payments would happen with a card.

    Once such experiment might be happening in front of our eyes. Passbook, a new iOS app that was featured at the conference, appeared to offer a preview of how payments would actually be made. Passbook stores airline boarding passes, gift cards and movie tickets in one place on a phone.

    Passbook doesn’t actually handle credit card transactions, yet, but if Apple ever decides to link it to customers’ iTunes accounts, it could easily replace the credit cards in your wallet or purse.

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