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  • 7월 17일 News Brief MSNBC, MS, NBC 귀에 익숙한 이름들.
    카테고리 없음 2012. 7. 17. 08:54

     

     

    MS, 마이크로소프트 모르는 사람이 없는 소프트 웨어 제작사

    NBC, National Broadcasting Co. 미국의 3대 TV channel  중 하나

     

    이들은 1995년에 12월 정도에 지분 50:50으로 MSNBC를 열었다.

    24시간동안 웹을 통해 양질의 기사를 알려준다는 원대한 꿈을 실현하려 했다.

     

    그러다가 2005년에 지분을 정리하고, 이제는 완전히 갈라져 버리고 앙숙이 되지

    않을까 싶다.

     

    사업이란것이 언제나 잘 될수는 없다. 잘되기 보다는 잘 안되기가 쉬운것이다.

    다들 잘되기 위해서 경쟁하다보니.. 잘됨, 성공이란것은 모두에게 충분히 돌아갈

    만큼 양이 없으니... 

     

    공룡들의 이합집산을 수없이 보아 왔지만.. 그닥 성공한 사례가 없는것 같다.

     

    국내에도 비슷한 유형이 하나 있다..

    Joinsmsn 우리나라의 3대 일간지 중 하나인 중앙일보와 MSN이 합쳐저서 포털을

    지향하는 사이트...  이번달로 사업을 접는 paran보다는 높은 수준이기는 하다...

     

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    Microsoft won’t say if MSNBC bias led to divestitureMicrosoft refused to confirm speculation that the company’s divestiture from MSNBC.com was a result of the online news source’s perceived bias.

    Microsoft announced early Monday it had sold its 50 percent stake in MSNBC.com, freeing up the software provider to develop its own online news source.

    In the release announcing the move, Bob Visse, general manager of Microsoft’s Online Services Division, said the move will help Microsoft “provide a broader perspective on what’s happening” and allow consumers to see “more perspectives” by ending Microsoft’s exclusivity agreement with MSNBC.com. Previously, Microsoft’s online home MSN was bound to solely provide news content from MSNBC.com.

    The AP report on the story blames the breakup on Microsoft’s exasperation with MSNBC’s supposed catering to a liberal audience.

    A Microsoft spokesperson declined to comment when asked by The Daily Caller if MSNBC’s apparent bias played a role in the move.

    Explaining the move, Visse said, “People expect to see multiple perspectives.”

    Microsoft first distanced itself from MSNBC when the software giant sold its share in the MSNBC TV network in 2005. The news network kept the MSNBC branding, a combination of “Microsoft” and “NBC.”

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